Het kan nog erger - Reisverslag uit Getaria, Spanje van Kees Bartels - WaarBenJij.nu Het kan nog erger - Reisverslag uit Getaria, Spanje van Kees Bartels - WaarBenJij.nu

Het kan nog erger

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

08 September 2016 | Spanje, Getaria

Spanje is anders dan Frankrijk. Het gebrek aan een gemeenschappelijke maaltijd doet zich gelden. Iedereen doet waar ie zin in heeft. Ik heb nog geen contact gemaakt. Gisteravond nog een biertje gedronken op ee n terras met 2 pinchos. Daarna om 8 uur naar bed. Dat was wat vroeg, dus tot 23 uur wakker Door allerlei slaapzaalgenoten die het concept van stilte nog niet begrepen. Vanochtend om 6 uur op en niet eens de rest wakker gemaakt. My God wat ben ik aardig.
De verhalen over Spanje zijn niet waar. In g
Geen enkel dorp is een bar voor het ontbijt of een bakker of een winkel. We gaan dus nog een proviandprobleem krijgen.
Dat was vandaag al zo. Gepland stond een s g op bij ee n bar na 2 uur, zodat ik kon ontbijten. Bleek die hele bar niet te bestaan. Uiteindelijk ontbeten om 10:30 in Originele, met een appeltaart met bakkersmand, verse jus , cola en café con Leche. IK was het gesprek van de dag van de dames aan de tafel naast me, daarover hieronder meer.
Vanaf de start tot mijn ontbijt heeft het gestortregent. .om kwart over zeven was ik al doorweekt. Om 9 uur was alles in mijn rugzak kletsnat, ondanks de voorzorgsmaatregelen. Zis was not funny. Ik kan er nu om lachen nu het relatief droog is, maar..... Hopelijk kan ik morgen vroeg met 12 meter droge kleren verder. Ik heb vandaag geen foto's durven nemen, omdat het vocht niet goed is voor de camera. En dat is jammer, omdat het landschap spectaculair was. Inmiddels staat ook de iphone op waterschade. Ik hoop dat ik dat nog kan herstellen. That is als ik het kon zien ! De eerste uren heb ik niet meer dan 2 meter zicht gehad op een moeilijk pad. Het gevolg allerlei snijwonden van het vallen aan mijn benen. Daarnaast is mijn linker bovenbeen com pleet gevoelloos, ws Door een beknelde zenuw. Gelukkig kan ik mijn linkerbeen wel aanzetten tot bewegen.
Na het ontbijt werd het weer iets beter. In Zaait het strand opgezocht (surfers paradise) e n s geluncht met een koekje bij de koffie. Daar ook even de beschikbaarheid gecheckt van de albergue in Getart, waar ik nu ben. Gelukkig maar want in Z was geen plaats meer. So far dus voor het niet hoeven te reserveren in Spanje. Nog een flink uur doorgelopen aan de kust en nu hangen de kleren te drogen. Net een Nederlandse ontmoet , Corinne, die al 3 maanden loopt vanuit Tsjechie, gezellig. Zo maar even het bed opmaken en even een dutje proberen te dien. Ik heb geen zin om nog in de stad te gaan eten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Getaria

Kees

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 27
Totaal aantal bezoekers 2036

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 14 Oktober 2016

Levensvragen

Landen bezocht: