Guggenheim - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Kees Bartels - WaarBenJij.nu Guggenheim - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Kees Bartels - WaarBenJij.nu

Guggenheim

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

13 September 2016 | Spanje, Bilbao

Redelijk geslapen in mijn kamer aan de straatkant. Het is benauwd en alles wijst op het aanstaande onweer, dat overigens om half twee nog niet is begonnen. Nu een biertje voor de dorst in café Iruña en hiervoor een salade met zeevruchten in de siete calles  vlakbij de catedraal van Santiago. Vanochtend ontbeten in de koffietent op het plein vlakbij het hotel. Erg goed. Daarna naar het Guggenheim gewandeld. Mooi gebouw en mooie kunst.  Twee dingen blijven echt hangen. De permanente installatie van Richard Serra, the Matter of Time, ik wordt helemaal duizelig als ik er doorheen loop. En de  videoinstallatie, meerdere schermen met daarop spelers uit een orkest die prachtige muziek ten gehore brengen. Zonder instrumenten, maar wel met s gedrag alsof ze het instrument echt aan het bespelen waren. Waanzinnig. Buiten aan de koffie kom ik nog een van de Spanjaarden tegen, die ook een dagje cultuur doet omdat zijn vriend zijn mobiel is gaan halen in Gernika.
In het café mijn route bijgewerkt. Nog een hele klus. Ik ben op de helft wat tijd en wat km's betreft. Daarna inkopen gedaan en mijn spullen regenproof in mijn rugzak gepakt. Vroeg naar bed en zo vroeg mogelijk met de bus naar Laredo. De overnachting in Santoña heb ik al geregeld.

  • 13 September 2016 - 16:58

    Cid:

    Leuk van het guggenheim, een mooie ervaring erbij.
    Hier gaat t goed. Vanavond de rest van de shoarma opmaken en de planken verplaatsen met de buurman. We zullen zien hoe dat gaat.
    Verder gaat het goed. Ik hou van je

    Cid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Bilbao

Kees

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 29
Totaal aantal bezoekers 2076

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 14 Oktober 2016

Levensvragen

Landen bezocht: