Geen bier - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Kees Bartels - WaarBenJij.nu Geen bier - Reisverslag uit San Sebastian, Spanje van Kees Bartels - WaarBenJij.nu

Geen bier

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

07 September 2016 | Spanje, San Sebastian

Wat een dag! Vroeg op, ontbeten met Cid (pain au chocolat en een koffie met melk). 10 voor zeven aan het lopen. Redelijk geslapen trouwens, na ons diner met tapas op het plein. Heerlijk zo'n kamer met een propeller aan het plafond.
Het was moeilijk om weer alleen te beginnen. En beginnen deed het. In de stad kwam ik een Duits meisje tegen (kaddush o.i.d.) die 2 uur geleden was aangekomen. Daarna nog twee Duitser en een Duitse (naam vergeten). Die laatste drie tot vlak voor San S bastion regelmatig .Fox klim de Jaizkabel op. Dat lukte in redelijk tempo. Mooi over de graad gelopen met uitzicht op zee. Na de top dalen over een rotspartijen, moeilijk en moeizaam. Op een gegeven moment kon ik geen geel pijlen meer vinden en heb ik de GR gevolgd. Dat had ik beter niet kunnen doen. Niet alleen was deze weg langer, maar ook nog eens veel moeilijker. Ad ik eerder al de alpinisten weg omhooggevallen gevolgd, nu werd het echt mountenering. Linkse ravijn, rechts bergwand met touw om je aan vast te houden. Een lopen op een paadje dat geen paadje was en niet meer dan 1 voet breed was. Dat haal de vaart uit de etappe. 8 keer bijna een voet verzwikt en 2 keer bijna het ravijn in. Enfin om 12:30 beneden bij het pontje naar San sebastian. Even cola en koffie met de drie Duitsers en een even geluncht. Daarna over. Weer een forse helling omhoog, mar om 15:00 zat ik dan toch aan het bier en de lunch. Uiteindelijk om 16:45 in de jeugdherberg. Goed dat ik gisteren had gereserveerd, hij was helemaal vol. Even geducht, kleren gespoeld, en geblokt. Echter geen bier in die herberg. Ondanks alles toch een lekker lang stukje. We gaan zo de stad maar in.

  • 08 September 2016 - 11:39

    Cid:

    Ik was laat thuis na t eten. Half aan t slapen alles in vuilniszakken afgesloten. De grote strips gevonden, getest of het goed dicht was, er kwam geen lucht uit, dus een goed teken. Vandaag wakker en ik zie een stijger voor t raam. Maar nog niks gebeurt op het balkon. Ze zullen snel wel beginnen denk ik dan.
    Niet helemaal duidelijk hoe ik t vandaag ga aanpakken. Ik ben maar begonnen met het huis te checken voor wat er nodig was. Straks even studeren en ik zal de spullen moeten opruimen. Ik wil wel eerst een plan van aanpak hebben.

    Ik mis je, veel succes, ik hou heel veel van je. Het was een geweldige reis en ben blij het met jou mee hebben kunnen maken.
    Bedankt voor alles

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, San Sebastian

Kees

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 35
Totaal aantal bezoekers 2040

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 14 Oktober 2016

Levensvragen

Landen bezocht: