Doet ie het of doet ie het niet - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Kees Bartels - WaarBenJij.nu Doet ie het of doet ie het niet - Reisverslag uit Gijón, Spanje van Kees Bartels - WaarBenJij.nu

Doet ie het of doet ie het niet

Door: Kes

Blijf op de hoogte en volg Kees

21 September 2016 | Spanje, Gijón

Gisteren dacht ik nog dat de camino altijd voor je zorgt. De eerste dag zonder gepland einddoel. Wel 30 km lopen en dan maar zien of er een slaapplaats is. Het zit een mooie dag. In Llanes kom ik Robin nog kort v tegen, heeft ie met zijn slakken tempo toch evenveel gelopen als ik. Die maakt lange dagen. Ik heb wel veel last van mijn rechterkant. Deze keer een echte beenvliesontsteking. Mooi langs de kust. Tegen 2 moe en al op de bestemming. Bocadillo gegeten (goed) maar geen slaapplaats, ook niet bij de albergue die ik nu toch maar ga bellen. Fuck de camino! Doorgelopen naar het volgen de dorp, ook daar geen slaapsters nog een uur verder in Nueva ee n hotel gevonden voor 20 Euro per nacht. Grote kamer, prima douche. Pijn in mijn scheen. In ee n bar de route bekeken, maar geen goede etappes kunnen maken. S Avonds wil ik om 8 uur gaan eten, maar ze beginnen pas om 9 uur. Dan is mijn fles cider al lang leeg. Wel mooi hoe ze deze slok voor slok voor je uitschenken. Goed gegeten.
Vanochtend pas om 8 uur wakker. Half en half dus blijkbaar al besloten om allee n kort naar Ribadesella te lopen. Na een prima ontbijt in de kroeg om kwart over negen gaan lopen. Onderweg kom ik Share (usa) tegen, mar ze loopt te snel. Ik wil rustig aan doen vanwege mijn scheenbeen. Als ik later toch weer in mijn eigen tempo verval zit ik haar zo weer op de hielen. Mooie route tussen de appelbomen, hier komt de cider dus vandaan. Het eerste wat ik tegenkom in Ribadesella is het station en ik ga informeren naar vertrektijd van treinen. It heeft tot gevolg dat ik om 12 uur in de trein zit naar Gijon. Hoef ik het eerste deel van Gijon niet meer Door. Betekent welz dat ik gewoon de camino del norte ga volgen. Weer een hotel, het wordt duur. Hier de apotheek bezocht en pijnstillers en dito crème gekocht. Kan ik morgen misschien weer iets beter lopen.
O ja , die kut zorgende camino. Gisteravond ben ik helemaal lek gestoken dod oor de beduusd. Er is geen houden meer aan. Jeuk, jeuk, open wonden etc. Gelukkig nog geen grote blazen op de bijtplekken.ik heb vandaag serieus over e ogen om te stoppen, het levert toch niks op. Maar nu heb ik toch wel zin in morgen. Ook al heb ik net vernomen dat Isabel wel de primitivo gaat lope n.

  • 21 September 2016 - 23:51

    Yael:

    Lieve papa,

    Fijn dat je weer contact maakt! Kut van de auberges, toch maar bellen, je loopt m in een drukke tijd maar dat is overdag niet te merken. Ook vervelend dat je weer last van je been hebt, maar je linker been is weer oké :) het regent wel niet meer zo te lezen dus dat is een pluspuntje. Ik ben trots dat je het al tot zo ver volhoudt, kusjes van Yael

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Gijón

Kees

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 35
Totaal aantal bezoekers 2015

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 14 Oktober 2016

Levensvragen

Landen bezocht: