If it walks like a duck, ... - Reisverslag uit Pendueles, Spanje van Kees Bartels - WaarBenJij.nu If it walks like a duck, ... - Reisverslag uit Pendueles, Spanje van Kees Bartels - WaarBenJij.nu

If it walks like a duck, ...

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

19 September 2016 | Spanje, Pendueles

Net na het oversteken van de Deva, kom ik Robin (Wales) tegen, dikkerd, kale kop, grijze baard. Ik pas me aan aan zijn tempo, 20% van het mijne , en We hebbe 30 minuten een diepgaand gesprek. Wat een ervaring op het geplaveide pad op de bergrug. Hij stelt de juiste vragen, spot net hard genoeg, etc. Ik ben gewoon een pelgrim omdat ik naar Santiago loop over de camino, omdat ik elke dag weer ga lopen... en de oplossing van mijn problemen? Ach, die komt , is het niet nu dan wel in S of later als ik thuis ben. Hij vertelt van zijn eigen ervaringen, wonderbaarlijk. Hij heeft het schildpad protectionisme program in Costa Rica opgezet en wil nu ws eens iets anders gaan doen om ook eens aan een vaste relatie toe te kunnen komen, werkt nu 6 maanden 11 uur per dag op een verlaten eiland en loopt dan 6 maanden een camino. Als ik hem verlaat , ik ben het beu om zo traag te lopen, geen rust in mij lijf, blijf ik nadenken. Misschien moet ik maar eens stoppen met mijn dagdoel te plannen!
Gisteravond om 7 uur als eerste en enige gegeten in een restaurant je, gelukkig veel beter dan de lunch. Vroeg naar bed , maar zinloos. De hele nacht geen oog dichtgedaan, vuil Oostenrijkse snurken. Om half zeven maar opgestaan en langzaam mijn ochtend rituelen afgemaakt. Best aardig ontbeten (3 geroosterde sneetjes stokbrood met jam en koffie met melk). Vertrokken om half acht. In Serdio na 1,5 uur bij het kerkje toch nog ontbetenmet een heerlijke sandwich , gebakken ei, toast, ham, varkensvlees/kip en mayonaise. Gelijk een tweede genomen. My God wat een aanrader. Later in La Franca een broodje en ee n tortilla met tonijn. Het broodje blijkt ook weer een gebakken ei te bevatten, net als de tortilla natuurlijk, dus nu even geen eieren meer.
Mooie kustroute vandaag, maar ook ellendige klimmetjes. En lekker weer, alhoewel soms wel weer heel warm. En dat kan niet , want het komt niet boven de 23 uit.
Zit in ee n klein pension, waar ik weer de twee Duitsers tref waarvan ik dacht dat het een paartje was. Blijkt niet zo te zijn. Blijkbaar zijn beiden even prestatiegericht. Na een dikke lunchpakket besluiten ze om half vier nog drie uur verd er te lopen. Verder nog 2 priesters en anderen die ik ook gisteren al tegen ben gekomen.

  • 21 September 2016 - 11:19

    Cid:

    Fijn dat je gezelschap hebt kunnen vinden op de route. Een dagje rustig aan lopen is volgens mij ook niet erg.
    Ik eet weer veel brood, want de pathe is heerlijk. De training was goed, ik trok t prima, komt vast door de thuistraining van de laatste weken. ik had graag langer gespart om er weer in te komen, maar anderzijds raak ik gemotiveerd nog meer te doen thuis om volgende week mn mannetje te kunnen staan tegen de betere vechters. Als vanouds zitten de felle stoten er wel weer in. Na t blocken kon ik bij de meeste een stuk of 4 snelle goed geplaatste stoten geven. Zelfs de grotere jongen moesten soms even naar lucht happen.
    Al in al is het dus goed, vandaag leren, stofzuigen en wat dingetjes opruimen.
    Ik hou van je,

    Liefs
    Cid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Pendueles

Kees

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 32
Totaal aantal bezoekers 2022

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 14 Oktober 2016

Levensvragen

Landen bezocht: