La Cabaña del Abuelo Peuto - Reisverslag uit Güemes, Spanje van Kees Bartels - WaarBenJij.nu La Cabaña del Abuelo Peuto - Reisverslag uit Güemes, Spanje van Kees Bartels - WaarBenJij.nu

La Cabaña del Abuelo Peuto

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

15 September 2016 | Spanje, Güemes

Het is half d rie en ik heb hier net gelucht samen met zo'n 20 andere pelgrims.
Gisteren Relaxt de bus genomen naar Laredo en van daaruit gelopen naar Santoña. Koffie bij een bikerscafé. Het lijkt een beetje op Australië. Zeker ookmvandaag in Berrie. Het gevoel van cairns kwam weer helemaal terug. Kroegen midden in woonwijken en zo. Laagbouw achter de duinen. Goed, met het bootje over naar Santoña en naar de herberg op de brug gelopen. Zwaar geluncht in het dorp en daarna niets meer te doen. 'S Avonds nog zelf 2 boterhammetje s gemaakt en daarna gaan slapen.
Vanochtend weer als eerste op, een beetje ontbeten (koude koffie met melk opgewarmd in de magnetron) en om half acht gaan lopen. Makkelijke etappe, over meerdere stranden. Vanaf half twaalf in de regen. Door de regen mis de route en ben eerder waar ik zijn wil. De herberg biedt naast een gezamenlijke avondmaaltijd ook een lunch aan . Waar heb ik dat aan te danken? Ws aan het gebrek aan bier, het contingent Duitse vrouwen dat helder maakt dat ze het maar niks vinden dat ik bij hen op de kamer slaap.
Het lichaam is moe en zo is de geest. Vandaag vraag ik me af waarom ik dit doe? Deze camino gaat me geen oplossingen bieden, zo veel is al wel duidelijk. Daarnaast heb ik sinds Irun mijn tijd alleen doorgebracht. Groepjes Duitsers hebben geen zin in inmenging, en het gebrek aan gezamenlijke maaltijden heeft gevolgen voor het maken van contact.

  • 15 September 2016 - 18:30

    Yael:

    Hee papa, ik vond het eerst heel leuk om je verhalen te lezen, maar nu vind ik het wel jammer dat het allemaal wat minder gaat. Ik hoop dat het al beter gaat met je linker been en je nog geen blaren hebt. Ik heb net gekeken en over een paar dagen is de regen voorbij. Hoe is de omgeving verder, loop je echt door de bergen omhoog en omlaag door oneffe terein met grote keien overal of heb je het al wat vlakker? Ik weet je route niet precies maar ik denk dat je pas in het laatste hoekje over de bergen heen gaat, dat zal nog wel zwaar worden. Maar ik ben trots op je dat je al zo ver bent gekomen en dat je het nog volhoudt!
    Heel veel sterkte nog :)

    kusjes van Yael

  • 16 September 2016 - 17:53

    Cid:

    Jammer dat de sfeer uit frankrijk niet blijft hangen. Het lijken me zware dagen, vooral als ik hoor hoeveel kilometers je loopt per dag.
    Hier is het goed. Balkonplanken met de buurman op de schuur gelegd. Allebei zijn nu gestuukt, voor droog achter nog nat. Studeren slijt er langzamerhand weer in, dat geeft weet een ritme.
    Ik hoop dat de dagen beter worden. Vergeet niet het mooie uitzicht in je op te nemen als het er is.
    Ik hou van je
    Cid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Güemes

Kees

Actief sinds 18 Juli 2016
Verslag gelezen: 27
Totaal aantal bezoekers 2028

Voorgaande reizen:

12 Augustus 2016 - 14 Oktober 2016

Levensvragen

Landen bezocht: