We zijn moe - Reisverslag uit Ascain, Frankrijk van Kees Bartels - WaarBenJij.nu We zijn moe - Reisverslag uit Ascain, Frankrijk van Kees Bartels - WaarBenJij.nu

We zijn moe

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

04 September 2016 | Frankrijk, Ascain

Onze derde dag zit erop. En het is heerlijk met zijn tweeën. Het zijn korte etappes maar met behoorlijke hoogteverschillen. Hard werken in de hitte, maar wel steeds binnen voor 13:30. Samen zorgen We ervoor dat We op de goede route blijven. Gelukkig heb een kaart bij me anders was het nog niet zo gemakkelijk.
Gisteren vertrokken uit de gite van Bidarray. De eerste gite die wat basaal was. Geen ontbijt, dus zelf wat oud brood en la vache qui rie kaas . Prima. Rond elf een lange pauze met koffie en een beetje lunch met heerlijke schapenkaas, de beste aankoop in tijden. Wat hebben We genoten op dat terras. Ik heb gelopen met lange broek en lange mouwen. Dat helpt goed tegen mijn zonneallergie. De dames in de apotheek schrokken zich kapot toen ik ze mijn bulten liet zien. Echt basisch gegeten in een restaurant je met een prachtige serveerster. Geslapen in Esperanto. In een gite zonder herbergier. Voor het eerst Spaans gesproken met 2 Spanjaarden op doorreis naar Pamplona. We kommen geen enkele pelgrim tegen.
Vandaag weer op om kwart voor zes. Om 7 uur vers brood gehaald bij de bakker en gaan lopen. Deze keer geen koffie onderweg en gelukkig voldoende water bij ons. Prachtige landschappen en de zee gezien achter st Jean de lux. Nu zitten We in een leuk hotelletje. Cid slaapt en ik zit op een heerlijk overschaduwd terras. We hebben het goed. Morgen een korte etappe van viereneenhalf uur.